Ako písať natívne články?

Ak chcete písať dobré natívne články, musíte poznať ich charakteristiku. Natívne reklamné články sú v prvom rade prirodzené. Čitateľa neobťažujú a nevníma ich ako platenú reklamu. Dokonale zapadajú do konceptu webu a pre čitateľa sú zaujímavé. Ako takéto články písať?

5 krokov k dobrému natívnemu článku

Pri tvorbe natívneho článku sa nechajte inšpirovať nasledujúcimi krokmi, ktoré vás môžu doviesť k vytúženému kvalitnému reklamnému článku. Takže ako na to?

  1. Spoznajte čitateľa. Natívne reklamné články nesmiete písať pre neznáme publikum. Dôkladne sa teda oboznámte s cieľovou skupinou. Aké sú ich záujmy a očakávania? Čím je čitateľ špecifický a o čom chce čítať?
  2. Píšte zaujímavo! Natívny reklamný článok by nemal byť len suchým výpočtom informácií. Musí sa v prvom rade prispôsobiť charakteru média, v ktorom je publikovaný. Je rozdiel, či píšete natívny článok pre mienkotvorné médium alebo pre ženský magazín. Prispôsobte teda článok aj štylistike daného média. Vyhnite sa množstvu cudzích slov a odborných termínov. Jednoducho, píšte čitateľne a pútavo.
  3. Ponúknite čitateľovi pridanú hodnotu. Z článku by sa čitateľ nemal dozvedieť len informácie o firme, prípadne produkte klienta, pre ktorého je natívny článok písaný. Mal by priniesť aj určitú pridanú hodnotu. Zaujímavé informácie, návody, odporúčania, dobré rady a podobne. Teda informácie, ktoré budú pre čitateľa užitočné.
  4. Zaujmite nadpisom. Snažte sa vytvoriť pútavý nadpis, ktorý „prinúti“ návštevníka prečítať si celý článok. Upútať vedia napríklad číslovky, či otázky priamo v názve článku.
  5. Nepreháňajte to s chválením klienta. Ak bude celý článok venovaný len výpočtu pozitív a dobrých vlastností produktu/firmy/služby, určite nebude vyzerať vierohodne. Natívny reklamný článok by mal „rozprávať príbeh“. Zadávateľovi, respektíve klientovi, pre ktorého článok píšete, by mal byť venovaný len malý priestor v článku. Aj to nenásilnou formou. Ideálne je, ak sa spomenie len akoby mimochodom. Napríklad ak poskytne vyjadrenie súvisiace s témou článku.

Nezabúdajte na to, že natívny reklamný článok by mal v prvom rade slúžiť na vybudovanie si dôvery, respektíve na vytvorenie pozitívneho vzťahu firma – klient (čitateľ). Preto píšte články, ktoré budú dôveryhodné. Články, ktoré budú ľudia radi čítať a nebudú ich vnímať len ako reklamu.

 

Pridaj komentár